Диетите и телесния състав - изследване на Международното дружество по спортно хранене

                                  

Уважаеми читетели на блога на JK Fitness,

  Бихме искали да Ви запознаем с позицията на Международното дружество по спортна хранене (ISSN) по отношение на проучените ефекти от предлаганите на пазара различни видове  храни (макронутриентен състав, при видовете храни) и влиянието им върху организма на човека и телесния състав.

ISSN заключава следното:

1. Има множество видове диети и начини на хранене, при които множество подтипове попадат под определен основен хранителен архетип.

2. Всеки от съществуващите методи за оценка на състава на тялото има силни страни, но  и редица недостатъци.

 3. Диетите, фокусирани главно върху загубата на телесни мазнини, се дължат на продължителен дефицит на калории. Колкото по-високо е базовото ниво на телесните мазнини, толкова по-агресивно може да бъде наложен калориен дефицит. По-бавните темпове на загуба на тегло могат по-добре да запазят активната мускулна маса (АМM) при по-слабите субекти.

4. Диетите, фокусирани главно върху натрупването на мускулна маса, се базират на продължителен калориен излишък, за да се улеснят анаболните процеси в организма. Съставът от хранителни вещества, величината на калорийния излишък, както и естеството на тренировката на субектите могат да повлияят на характеристиките на процеса на промяна на телесния състав.

 5. Широката гама от подходи при храненето  (ниско съдържание на мазнини до ниско въглехидратни приеми/ кетонни и всички останали диети) може да има определена ефективност  за подобряване на телесния състав.

6. Увеличаването приема на протеин до нива значително над препоръчваните в момента за спортните популации може да доведе до подобрен състав на тялото. Препоръките са за по-висок прием на протеини (2,3-3,1 g на кг телесно тегло ), за да се увеличи максимално процеса на поддържане на мускулната маса при телесно по-слаби лица трудно покачващи мускулната си маса при хипокалорични условия. Нарастващите изследвания на много високи количества протеини (> 3 гр/ кг) показват, че известните термични ефекти на протеина могат да бъдат усилени.

7. Обобщаването на изследванията с прилагани хранителни програми с периодични калорийни ограничения, не показа предимство на ежедневното калорийно ограничение върху подобряване на телесния състав.

8. Дългосрочният успех на диетата зависи от спазването и потискането или заобикалянето на смекчаващи фактори, като адаптивна термогенеза.

9. Налице е слабо проучване при жените и по-възрастните популации хора, както и широка гама неизползвани резерви, касаещи  честотата на хранене и разпределението на макроелементите при различни енергийни баланси, съчетани с тренировъчния процес. Поведенческите аспекти и начина на живот все още са слабо проучени области на управление на теглото и телесния състав.

                                                                                                                                                                                                                                            JK Fitness & SNC

хранене
Коментари: 0
Към тази публикация още няма коментари. Защо не напишете първия коментар още сега?
Коментирайте статията

Вашият email адрес няма да се публикува. Задължителните полета са маркирани със *