Бъди в кондиция при карантина! - Списание EVA - пълно интервю с проф. Юлиан Карабиберов - част 3

                                                                                  

                                      ..............  продължение на част 2  на интервю с проф. Юлиан Карабиберов

9. Как да се храним, когато тренираме по-активно и необходими ли са хранителни добавки?

 - Балансираното и пълноценно хранене е жизнено необходимо за хората с повишена двигателна активност.

 На първо място е да се спазва правилното съотношение между приема на макронутриентите от предимно видови храни, в зависимост от генопипа или фенотипа и да се следи за калорийния прием.

 Предлагам:

-          до 35% от калориите да са за сметка на белтъчините (20 % с животински произход и 15% с растителен);

-          до 45% от калориите да са за сметка на въглехидратите (35 % сложни и 5% прости);

-          до 20% от калориите да са за сметка на мазнините (5 % с животински произход и 15% с растителен);

 Използването на видови храни характерни за региона в който живее човека е желателно, поради това, че те са вибрационно-енергийно балансирани с енергийното поле на човека. Такъв е хлябът от лимец, зеленчуците начело с най-българския от семейство Лукови – чесънът, червените пиперки, плодовете отглеждани в региона, като ябълки, круши, сливи, та дори и полезните за консумация в момента лимони, (които също могат да бъдат считани за местна за нашето население храна, като се има предвид до къде на юг са се простирали българските територии), предварително киснали във вода ядки, шипки, боровинки и др.

 Използвайте 3 или 5-кратното хранене (3 основни и 2 междинни) с относително разделен характер и правилно разпределение на групите храни през деня! В практиката са познати и други добре работещи подходи, но не и тези свързани с диети. Сама по себе си спазването на стриктна диета ще ви постави в стресова ситуация.

 Намаляването на приема на сол (ползата от сутрешната гаргара не е свързана с изпиването й), прости захари (с изключение след силова тренировка), алкохол (чаша червено вино вечер носи ползи), кафе (умереното му количество е полезно), както и газирани напитки, силно подправени и люти храни е известна и препоръчвана практика.

 Да не забравяме за доказаните ползи от българските билки, с които сме известни по цял свят! Известният д-р Петър Димков, внук на прочутия билколечител Петър Димков, препоръчва 12 билки, които дядо му ползвал за имунитет и за пречистване на организма. Това са агримония, борови връхчета, великденче, копривен лист, жълт кантарион, жълт равнец, широколистен живовлек, листа от малина и горска ягода, лазаркиня, лист от орех и зърна от червена хвойна, които могат да се варят като чайове.

 Пийте вода според нуждите си, за предпочитане енергийно обработена с регулирана алкалност! Желателно е при съмнения за наличие на инфекция, устата и гърлото да се поддържат влажни, което налага на всеки 15-20 мин да се пият по няколко глътки вода. Ако не пиете често вода, твърде вероятно е сега спрягания вирус да премине през дихателните пътища към белите дробове, а редовното пиене на вода ще го насочи към стомаха, където ще бъде унищожен от киселата му среда, е мнението на д-р Лидия Рота Вендер – хематолог и президент на ALT (Асоциация срещу тромбозата и сърдечно-съдовите заболявания в Италия).

 Не съм фен на вегетарианското хранене, защото за да стане човек истински вегетарианец му трябват много години практика в тази посока. Пробите от днес за утре не водят до добри резултати. Имам приятели, дори между елитните спортисти, които са вегетарианци и имат страхотни спортни постижения, затова не отричам този тип хранене. Считам, че човек трябва да консумира всичко, щом тялото му го позволява, разбира се, ако не е принуден да изключва млечни продукти, храни с глутен, ястия с наситени мазнини, сладкиши, солени деликатеси и т.н. Гладуването за няколко дни 2 пъти годишно е полезно с цел детоксикация на организма, особено ако човек няма възможност да приема чисти натурални храни, без множество консерванти, подобрители, стабилизатори. То обаче, трябва да бъде контролирано от специалист. С нашите клиенти, посещаващи  JK GYM Nautilus, използваме програмите и съветите на Надя Петрова, която считам за отличен нутриционист.

 Повишаването на вибрационното поле на Земята налага оптимизирано приемане на микроелементи с приоритет на селен, силиций, цинк, магнезий, манган, както и на витамин Cвит. Е, вит. D (не забравяйте да си го набавите чрез слънчевите бани)витамини от група B, За предпочитане е набавянето им да е от естествени източници, както например доставка на селен от яйца обогатени със селен, следствие на това, че кокошките се хранят със съдържаща селен храна. Такива са яйцата на „Яйца и птици“ Мизия АД. Известни са ползите от консумиране на натуралните пчелен прашец, пчелно млечице, прополис; имуностимулиращи етерични масла.

 Натуралните хранителни добавки биха били полезни, ако не се храните пълноценно, или не подпомагате достатъчно организма по естествен път. Изборът у нас е огромен и затова, базирайки се на 40-годишия ми опит със  SNC (Sport Nutrition Center), препоръчвам течния колаген и магнезий на Energybody (Германия), който считам за най-добри в Европа; 100% натуралния  Bio Fit Mito Aktiv, регенериращ клетките и митохондриите, произведен в Копенхаген (Дания); комплексните витамини, минерали и микроелементи One a Day на Bio Fit, призведени в немския завод на Nutrilo (за повече информация виж www.snc.bg или  www.jkfitness.bg ). Не забравяйте обаче, че тяхната функция е само подпомагаща!

 

10. Вие говорите за ефективността от правилно изпълнение на движенията. Къде можем да научим това?

 - Всичко това се изучава в  Колеж по спорт „Био Фит“, който основах през 2008 год., както и в курсовете които водим към изградения към колежа „Център за следдипломна квалификация“. Освен персонални треньори и фитнес инструктори, често курсовете ни са посещавани от обикновени хора, които искат да се образоват и ползват наученото за себе си. За информация посочвам сайта на колежа: www.biofitcollege.com.

 Най-важният момент в нашата образователна система е, че кръгът е затворен – създадохме тренировъчната система, спортно-възстановителната база в която да я прилагаме, постигнахме реални резултати със спортисти и хора желаещи да променят визията, спортната култура и начина си на живот и чак тогава основахме образователния център и колеж  за да преподаваме това което в действителност сме реализирали в практиката в продължение на 40 години.

 

 Заключение

 Всяка система в организма има свой интелект, контролиращ не само функционирането й, но и взаимовръзката й с останалите системи създаващи човека като глобална дисипативна система. Начинът на съзнателно интелигентно организиране на енергийния й потенциал ще определи успеха на борбата с болестите и  податливостта на организма към вредящи му фактори, следствие отслабен имунитет. За да притежаваме в изобилие този потенциал от жизнена енергия като поддържащ ресурс, е нужно да се ориентираме към природосъобразен здравословен начин на живот, пълноценно рационално хранене, целесъобразна двигателна и умствена  активност и възстановяване, удовлетвореност и позитивно мислене при възприемане на ставащото около нас. Това е профилактика.

 При силни стресорни въздействия, особено психологически, каквито присъстват в съвременния живот, често ДНК-интелектът на човека не може да противодейства на внесения безпорядък. Тогава намесата на лекаря и медикаментите става наложителна. Това показва, че съвременната медицина трябва да работи съвместно с нетрадиционната, ако наистина носи отговорността за здравето на човека.

 Дали днес Природата не иска да ни покаже, че само с „едно щракване на пръсти“ може да срине целия живот на планетата Земя, за да напомни, че неговия „разумен“ обитател-  човекът, трябва да преосмисли ценностната си система!

                                                                                                                                                                                                                                          JK Fitness

Коментари: 0
Към тази публикация още няма коментари. Защо не напишете първия коментар още сега?
Коментирайте статията

Вашият email адрес няма да се публикува. Задължителните полета са маркирани със *