Тренировки и упражнения по време на бременност

                                                     

  Някои жени се отказват от физическата активност, когато научат, че очакват потомство. Междувременно упражненията по време на бременност са дори препоръчителни, ако се извършват правилно и личният лекар се съгласи с тях.   Както се оказва, физическата активност в очакване на нов член на семейството перфектно подготвя бъдещата майка за раждане и майчинство. Освен това упражненията могат да облекчат някои от симптомите на бременността.

  Във фитнес център Nautilus, се използва специална програма (https://gym.jkfitness.bg/programs/pregnant) за физическа активност с бременни жени, с която може да се запознаете на сайта на спортния комплекс. Прожежда се само под ръководството на фитнес треньор в отделна тренировъчна зала или в басеина с торсионна вода, която е със здравословен ефект върху организма на човека (виж статията "Торсионната вода в басеина на JK Fitness Complex Nautilus").

  Как да спортуваме по време на бременност, за да бъде безопасно за майката и бебето? Защо бременните жени трябва да спортуват?

  Периодът на бременността е специално време в живота на всяка жена. Тя обаче трябва да се справи с новата ситуация и с много възникващи съмнения. Една от най-често срещаните дилеми пред бъдещата майка е дали е възможно да се спортува по време на бременност. Междувременно, ако специалистът лекар не вижда противопоказания, физическата активност дори се препоръчва за бременни жени. Според Световната здравна организация (СЗО) упражненията за бременни жени са препоръчителни. В този случай се препоръчват минимум 30 минути умерена двигателна активност на ден. Това е от ключово значение преди всичко за естественото раждане, което е свързано със сериозно усилие за тялото на жената. Затова нека се погрижим предварително за вашето състояние и се подготвим за него правилно чрез упражнения, съобразени с нуждите на бременните жени.

  Упражненията у дома или посещаването на фитнес уроци за бременни също ще ви помогнат да се успокоят болките в гърба, да се стабилизира настроението свързано с хормоналния дисбаланс, да се намали гаденето и подуването, да се поддържа правилно наддаване на тегло, да се облекчат проблемите със заспиването. Движението обаче не само влияе на физическото ви състояние, но и подобрява вашето благосъстояние. Благодарение на това е възможно да се намали стресът преди раждането, който се среща при много жени. От гледна точка на раждането е също толкова важно да се подобри функционирането на дихателната система, което е от особено значение при раждането. Отдавна е известно, че физическата активност е необходима за поддържане на правилното функциониране на кръвоносната система. В резултат на това упражненията подобряват притока на кръв в матката и плацентата и бебето става по-добре оксигенирано. Редовната активност значително намалява неприятните заболявания като запек, разширени вени, спазми на прасците или образуване на стрии.   Упражненията по време на бременност ще ви позволяват да се възстановите по-бързо след раждането.

  Какви упражнения да се изпълняват по време на бременност?

  Преди да си отговорите на въпроса какво да спортувате по време на бременност, не забравяйте, че физическата активност през първия месец се препоръчва само за жени, които са тренирали редовно, преди да забременеят. Бъдещите майки, които не са спортували, трябва да започнат тази дейност едва от 4-ия месец на бременността. Активните бъдещи майки не трябва да се отказват от упражнения, които не носят риск от нараняване, като плуване, джогинг или тренировки на машини като кростренажори например. Важно е обаче да се намали интензивността на текущите тренировъчни сесии и тяхното натоварване, за да не се претоварва тялото. Упражненията също трябва да бъдат прекратени един месец преди планираното раждане.

                                                          


  Кои упражнения са най-добри по време на бременност?

  На първо място, струва си да се погрижите за упражнения за разтягане и укрепване на ставите и сухожилията. Особено се набляга на дълбоките мускули, които поддържат гръбначния стълб и мускулите на тазовото дъно, т.нар Мускули на Кегел. Този тип тренировки са улеснени много, ако упражненията се изпълняват на швейцарски топки. Много жени също оценяват активността за тонизация и релаксация, съчетана с изучаването на правилното дишане, което улеснява раждането. Разходки и преходи, пилатес, йога и плуване са особено препоръчителни. Заемане на котешки гръб, извивания на торса, странични разтягания в седнало положение и внимателни клекове са само част от упражненията, които могат да се правят в уюта на собствения ви дом върху постелка.

  През първия и втория месец не е нужно да се лишите от джогинга с умерена интензивност, елиптичните тренировки на кос тренажор или танците. В същото време си струва да се гарантира, че тренировките се провеждат редовно, поне 2-3 пъти седмично.

  За какво да внимавате, докато тренирате по време на бременност?

  Когато се упражнявате по време на бременност, трябва да се избягват упражнения при които лежите по корем. Освен това не се препоръчват традиционните упражнения за коремна преса. Бременните жени трябва да избягват резки движения и скокове, а общата интензивност на тренировката трябва да остане умерена. Препоръчва се сърдечната честота по време на тренировка да не надвишава 140 удара в минута. Важна е и самата хигиена на упражненията. Преди да започнете да тренирате, трябва да проветрите стаята. Това ще предотврати прегряване на организма и частично ще елиминира евентуални проблеми с дишането.

  В здраво тяло, здрав дух - но мислете преди всичко за правилния избор на упражнения!

                                                                                                                                                               Kelton (Полша)

Коментари: 0
Към тази публикация още няма коментари. Защо не напишете първия коментар още сега?
Коментирайте статията

Вашият email адрес няма да се публикува. Задължителните полета са маркирани със *