Clicky

12.11.2018

Мускулна хипертрофия на червените мускулни влакна

Статията на JK Fitness, разглежда въпроса с възможността за хипертрофия на червените мускулни влакна. Тази възможност е доказана с научни експерименти и следва да се използва от трениращите културизъм и фитнес.

Към статията
28.10.2018

Силата и цикличните кардиотренировки (част 2)

  Част 2 на публикацията "Силата и цикличните кардиотренировки" препоръчва на практикуващите бягане с цел развиване или поддържане на издръжливостта и възможностите на кардио- респираторната система, да изпълняват двигателните действия, не само в съответната зона на интензивност, но и с целенасочено да регулират силовия или скоростния компонент в тези действия. Така ефекта от кардиотренировките ще бъде избирателно насочван и върху едни или други качествени характеристики на работещата мускулатура и ще я развива в силово отношение, респективно и по отношение на обема.

  На снимката: Ани Трънска, фитнес модел и персонален треньор във Вашингтон (САЩ), представител на тренировъчната система JK Fit Motion.

Към статията
24.10.2018

Нека да използваме и цикличните кардиотренировки за развиване на силата! (част 1)

Настоящият материал на доц. Юлиан Карабиберов, д-р, показва, че цикличните кардиотренировки могат ефективно да се използват за въздействие върху силовите качества и мускулните обеми, когато са добре построени от гледна точка на интензивността. В тази част са посочени и зоните на мощност в които протичат продължителните кардиотренировки и респективно ефективността от упражненията изпълнявани в тези зони. Материалът е полезен както за фитнес любители, така и за професионални атлети.

Към статията
29.09.2018

Влияние на редовните физически натоварвания върху активната телесна маса при хора с наднормено тегло и затлъстяване (част 2)

Статията на доц. Валентин Панайотов, д-р - ръководител на сектор “Тежка атлетика” към катедра “ТАБФСВ” в НСА "Васил Левски" и преподавател по културизъм в Колеж по спорт "Био Фит", обобщава изводите от метаанализа на световно известни публикации, като доказва ползите от редовните физически натоварвания върху изграждането на активна телесна маса при хора с наднормено телесно тегло.

Към статията
23.09.2018

Влияние на редовните физически натоварвания върху количеството на активната телесна маса при хора с наднормено тегло и затлъстяване (част 1)

Настоящата статия на доц. Валентин Панайотов, д-р, представлява задълбочен метаанализ на влиянието на редовни физически натоварвания върху промяната на количеството на активната телесна маса при хора с наднормено тегло и затлъстяване. Настоящата първа част обяснява какъв е начинът на изследване на съществуващите публикации разглеждащи проблема, а втората представя изводите базирани на анализа на най-качествените изследвани от автора материали в световната спортна литрература. Статията е предоставена на JK Fitness, лично от автора и е публикувана за първи път в сп. "Спорт и наука" през 2018 г.

Към статията
media
27.07.2018

Инерционната тренировка в JK GYM Nautilus

JK GYM Nautilus разполага с две машини за инерционна тренировка.   Машините имат възможността да изчисляват и регистрират редица важни показатели, като градиент на силата, пик на силата, мощност, промяна на степента и характеристиката на усилията по време на тренировка, скорост на преминаване от ексцентрична в концентрична фаза и  много други показатели даващи информация за нивото на кондиционната подготвеност на трениращите.

  В основата на инерционната тренировка стои възможността за използване на инерционните сили в ексцентричната фаза на движенията, следствие проявяваното ускорение в концентрична фаза на усилията. За целта се използват специални инерционни машини с регулиращо се съпротивление, като принципа е, чрез проволка фиксирана за части от тялото, най-често за кръста и раменете, да се задвижва ролков ротационен механизъм с определена скорост.

Към статията
media
media
media
30.06.2017

DYNOSTICS — съвременният газов анализатор

DYNOSTICS е газов анализатор от най-ново поколение, който служи за прецизно определяне на зоните на мощност при кардиотренировъчна работа, провеждана в полеви или лабораторни условия. С помощта на DYNOSTICS трениращият може да оптимизира процеса на топене на телесните мазнини, изграждането на аеробна или анаеробна издръжливост, или да прецизира възстановяването в интервала на почивка след работа, според използвания в тренировката източник на енергия.

Към статията
media
29.03.2017

Фитнес форма и атлетично тяло с JK Fitness

Ако сте се уморили от четива обещаващи тренировъчни програми за красиви тела и вълшебни диети за бързо сваляне на килограми, то сте прави ако подминете с усмивка и това. Но все пак не бързайте, защото не ви обещаваме нова и модерна технология за отслабване и изграждане на мускули, а проверена в практиката цялостна стратегия на работа за здраве, сила и красота.

Към статията
media
01.02.2017

Функционален фитнес и принципът на целенасоченото разнообразие - част 2

Продължение на част 1

Към статията
media
31.01.2017

Функционален фитнес и принципът на целенасоченото разнообразие - част 1

Функционалният фитнес е интензивна форма на спортуване целяща постигането на добро здравословно състояние, психо-физиологичен баланс, физическа кондиция и оформяне на атлетично тяло. Можем да го наречем и кондиционен фитнес, понеже развива физическите качества и кондиционира човека за нуждите на живота. Функционалният фитнес е надстройката на използваните силови и кардио упражнения и представлява третия блок от нашата тренировъчна програма JK Fit Motion.

Към статията
media
16.01.2017

Фитнесът – нова книга за това, как да изградите хармонично развито тяло, фитнес форма и добро здраве

Нова българска книга за фитнеса и спорта

Към статията
media
12.01.2017

Примерна фитнес програма за подобряване на кондицията на мъже в зряла възраст - част 2

Статията е продължение на разглежданата фитнес програма за подобряване на здравето и кондицията на хора в напреднала възраст

Към статията