Clicky

19 Jun

Кофеинът - суперзвездата за трениращи

Публикувано в: Хранене и добавки

Кофеинът, за повечето от нас се приема или чрез пиенето на кафе или от енергийните напитки. Но дори и предлаган в мазнините под формата на хранителни добавки от капсули кофеин, или различни бустери, този алкалоид е широко използван сред спортистите и хората желаещи висока работоспособност и концетрация. Но как може да се окаже, че едно и също вещество може да има такива различни области на приложение, тъй като кофеинът е мулти-талант? 

 

Кофеинът, за повечето от нас се приема или чрез пиенето на кафе или от енергийните напитки. Но дори и предлаган в мазнините под формата на хранителни добавки от капсули кофеин, или различни бустери, този алкалоид е широко използван сред спортистите и хората желаещи висока работоспособност и концетрация. Но как може да се окаже, че едно и също вещество може да има такива различни области на приложение, тъй като кофеинът е мулти-талант?

Кофеинът и ефективност

Кофеинът може да се отрази положително върху нашето физическо състояние и спортните постижения. В литературата бихте могли да намерите данни, които да подкрепят употребата на достатъчно високо количество кофеин преди тренировка, за да се оптимизират концентрацията и мускулните съкращения. Напълно законно и без странични ефекти или рискове.

Кофеинът и загуба на мазнини

Когато става въпрос да се отървем от няколко килограма, кофеинът може да бъде много полезен, тъй като води до прилив на адреналин и от своя страна помага на тялото да се освободи от мастни натрупвания и излишни мазнини. Този процес се нарича липолиза и е първата стъпка от процеса за загуба на мазнини. Освен това, кофеинът може да ви помогне да поставите апетита си под контрол и с това да се намали приема на храна и излишни калории. Двойно действие, така да се каже. Когато искате обаче да се съсредоточи на първо място, върху загубата на мазнини, трябва да сте сигурни, че нивото на кръвната захар е толкова ниска, че да не провокира ненужно отделянето на инсулин. Така, че кофеинът може наистина да допринесе за освобождаването на мазнини, чрез сутрешното кафе, и закуската с ниско съдържание на въглехидрати.

Кофеинът и здраве

Отново и отново, опасенията са завишени, че кофеинът може да има вреден ефект върху здравето ни. В действителност, точно обратното е вярно. Редовната консумация на 2-3 чаши кафе на ден, може дори да намали риска от развитие на захарен диабет тип 2 или има превантивна роля при затлъстяване. Също така, различни рискови фактори за сърдечно-съдовата система могат да бъдат елиминирани.

Заключение

Умереното потребление на кафе или на разумното използване на кофеин преди тренировъчни и състезателни натоварвания, може да има положително въздействие върху здравето и умствената и физическа работоспособност.

По материали на ENERGYBODY (Германия)

JK Fitness има публикувани специални материали относно ползите и недостатъците от употребата на кофеин, дозировката и влиянието върху здравето на организма. За повече информация относно вредите и подкиселяването на средата в стомаха и кръвта, при употребата а неразумни количества кафе прочетете в книгата ни „Фитнесът“, 2017 г.

Публикувай коментар

Име
Адрес на е-поща
Коментар
Защитен код
Изработка 8xdesign.com
JK FITNESS MARKET © 2018