Clicky

23 Oct

Трите основни протеинови храни за фитнес успех

Публикувано в: Хранене и добавки

   Статията разглежда три от основните протеинови храни - яйце, сьомга и червено месо, както и хранителни добавки, като омега-3 мастни киселини, важи за човешкия организъм и постигането на добра фитнес форма и здраве. 

                                                                                                 oт Sport Nutrition Center (SNC) 

  Всеки от нас естествено работи години върху тялото си, за да го доведе до състоянието, което е достойно да бъде показано с гордост. Тренировката е едната страна от процеса, който е свързан с изчерпване на енергийни и пластични ресурси - катаболизъм.

  Някой ще се запита, ами тогава защо да тренираме, след като рушим?

  Приказката – „Разруши за да построиш!“ е вярна, защото ако наистина рушиш, ангажираш друг да строи. Кой какво прави тогава?

  Вие сте и двете страни на последователно - свързан процес, което означава, че няма да може да изградите, ако преди това не разрушите. Ако разрушите, ще трябва да изградите, защото човекът е мислещо същество създадено за да твори и се развива, да подобрява и усъвършенства, както самият себе си, така и всичко около него. В тази връзка, ако ще тренирате и изчерпвате ресурси и горите мускулна тъкан, веднага трябва да имате и стратегия как да възстановите разрушеното по оптималния начин. Възстановяването и последващата фаза на суперкомпенсация (супервъзстановяване) е ключът към успеха на адаптация и достигане на по-високо ниво от предходното. Възстановяването започва веднага след приключване на натоварването, то започва да протича като процес още в самата тренировка, след всяка серия и изпълнено упражнение.

  Фитнесът е симбиоза между спортно представяне, естетичен външен вид и добро здраве. До каква степен се балансират тези три елементи, разбира се, зависи от желанията на всеки отделен човек. Докато външния вид е за едни приоритет, то за други е най-важно здравето. Но което и да е приоритетно, едно е ясно като бял ден – тялото се нуждае от протеин!

  Тази нужда нараства с увеличаване на физическата активност, мускулна маса и сила, нивото на тренираност. Поради това, има дълбок смисъл в дневното меню на трениращия да се включат възможно най-ценните източници на качествени протеини. Трите основни храни, богати на такива протеини, които препоръчва немската фирма ENERGYBODY са:

  Храна 1: Яйцето

                                                                                                    

  Яйцата са особено важни, защото биологичните им свойства са изключително високи. Биологичната стойност определя колко добре тялото може да се справи с усвояването на подадената към него протеинова храната и колко добре то може да се изгради от белтъчните структури на яйцето. Яйцето е източник на протеин с висока биологична стойност. Но бъдете внимателни! Цялото яйце ли да  се консумира?! Ако е цялото, то така ще се приемат и съдържащите се в яйчния жълтък мазнини и холестерол. Това възпира много хора да ядат цели яйца. Но, че жълтъкът е истинската хранителна бомба, малко хора знаят. В допълнение към многото витамини, жълтъка съдържа и фосфолипиди, които са важни за клетъчното обновяване и за мозъка. А и  холестеролът не е проблем, защото дори при честа и висока консумация на яйца не са диагностицирани здравословни проблеми.

Храни 2: Сьомга

                                                                                                      

  Сьомгата е отличен източник на протеин. Смилаем протеин с високо качество. Но преди всичко, комбинацията от протеин и много съдържащи се омега-3 мастни киселини прави сьомгата особено ценна храна. Омега-3 мастните киселини са от съществено значение за здравето и трябва да се доставят на организма редовно. Добре е тази риба да се консумира най-малко два пъти седмично /125-150 g на седмица/. Три порции би било идеално! Ако не може да си го позволите, приемайте Омега-3 мастните киселини под формата на качествени хранителни добавки. Внимавайте само от къде ги купувате! Пазарът изобилства от фалшификати, дори с такива хранителни добавки, съдържащи омега-3 мастни киселини, извлечени от риби, изобилстващи на тежки метали!

Храни 3: Червено месо

                                                                                               

  Трапезата Ви не може да бъде заредена с червено месо всеки ден. Периодично, обаче би било доста разумно червено месо, като говеждото или конското например, да бъде източник на вашите протеини. Особено полезно е то за жените, тъй като съдържа много желязо във форма, която е биологично активна и с висока усвояемост от организма. Дори цинкът в червеното месо е ценен микроелемент за имунитета.  L-карнитинът, който е важен транспортьор на мастните киселини и активатор на метаболизма на мазнините, се съдържа в големи количества в червеното месо. Отново, ние препоръчваме червеното месо да бъде включено в менюто на две до три порции на седмицата.

  Така, с тези три ценни храни ще покриете нуждите си от протеини с различен, но взаимнодопълващ се аминокиселинен състав. Практически, ще имате белтъчините, които са Ви необходими за изграждане на мускулите и тялото с които да се гордеете.

                                                                         По материали на ENERGYBODY (Германия), предоставени на SNC  

Публикувай коментар

Име
Адрес на е-поща
Коментар
Защитен код
Изработка 8xdesign.com
JK FITNESS MARKET © 2018